Google Shopping Ads kursus

Er du webshopejer eller ansvarlig for salget på jeres webshop? Og ønsker du flere købeklare brugere ind på din webshop?
Så er dette kursus for dig!

 

På kurset opbygger vi dine egne shopping kampagner på din Google konto, og undervejs lærer du, hvordan du optimerer og udbygger dine kampagner. Der er altså IKKE tale om et standardkursus, men et kursus der direkte handler om at starte dig om med annoncering af dine produkter på webshoppen. Og når du har gennemført kurset, er du klar til selv at køre videre med dine shopping annoncer.

 

Vi afholder kurset via Skype af to omgange (se detaljer nedenfor). Derfor skal du ikke bruge tid på transport, du skal ikke hive en hel dag ud af kalenderen - og det er 100 % Corona-sikkert!

Hvad er Google Shopping Ads?

Herunder ser du et eksempel på Google Shopping Ads.

Det fungerer på den måde, at Google en gang i døgnet automatisk henter oplysninger om dine produkter i webshoppen via et såkaldt ”feed”. I udgangspunkt trækker Google altså oplysninger ud om alle dine produkter – bl.a. produktbillede, produktnavn, pris og lagerstatus (på lager eller ej). Annoncerne opbygges automatisk af Googles Shopping Ads system og dine annoncer vil derefter blive vist, når en bruger søger på en produkttype, som du sælger i din webshop.

 

Hvad indeholder kurset?

1. Opsætning
Det er en teknisk opgave, som kun skal udføres én gang inden opstarten. Det handler i korthed om opsætning af det såkaldte ”feed”, som vi omtaler ovenfor. Afhængigt af dit webshopsystem, skal det udføres på forskellig måde. Måske kræver det en app, men kontakt os evt. første for info om dette.
Da det er en ret teknisk process udfører vi det for dig. Efter opsætningen skal det godkendes manuelt af Google’s team, så der går typisk nogle dage inden det er køreklart og vi kan begynde på kurset. Vi kontakter dig for at aftale starttidspunkt for kurset.

 

2.    Opbygning af dine annoncekampagner
Her gennemgår vi opbygningen af dine kampagner herunder budgivning, opdeling i grupper, deaktivering af produkter etc.
Varighed: Typisk 1, max 2 timer

 

3.    Optimering
Her kigger vi på hvordan du løbende optimerer din kampagne, så du får det bedste udbytte. Det er nødvendigt at dine annoncer har kørt i et stykke tid, inden vi tager fat på denne proces. Det skyldes at vi skal se hvilke annoncer der vises, hvilke der giver klik og hvor vi skal sætte ind med optimeringen. 
Dette indebærer også tips til ændringer i webshoppen, som kan have positiv betydning for dine annoncers effektivitet.
Vi aftaler hvilket tidspunkt vi skal tage fat på denne proces, men det kan typisk være 3-5 hverdage efter vi har gennemført punkt 2.
Varighed: Typisk 1, max 2 timer.
 

Spar mange penge på dine Shopping Ads!

Når vi har opsat dine shoppingkampagner og du har gennemført kurset, kan du klare dig selv fremover.

Det betyder, at du sparer det månedlige beløb, som du ellers skulle betale til os – eller et andet bureau – for løbende optimering og udbygning af dine kampagner. Det kan blive til rigtigt mange penge på f.eks. bare ét år – penge som du i stedet kan vælge at bruge til betaling for klik, så du får endnu flere kvalitetsbesøg ind på din webshop!

 

Hvad er de månedlige udgifter til Shopping Ads?

Din underviser på kurset

Corona-sikkert kursus

Praktiske informationer

Hvor?
Vi gennemfører kurset via Skype.
 

Hvornår?
Vi aftaler tidspunkt for punkt 2 og 3, når vi har færdiggjort opsætningen. Men på hverdage, formiddag eller eftermiddag, max 2 timer per gang.

 

Pris?
Samlet pris for punkt 1, 2 og 3 er DKK 4.995,- + moms. Betales forud ved bestilling af kurset - vi fremsender faktura.
 

Ring eller send en email til Per for mere info: Tlf. +45 2381 6900 eller phj@sitewise.dk!