Er du webshopejer eller ansvarlig for salget på jeres webshop? Og ønsker du flere købeklare brugere ind på din webshop?
Så tag dette kursus målrettet til dit behov!
På kurset opbygger vi dine egne shopping kampagner på din Google konto, og undervejs lærer du, hvordan du optimerer og udbygger dine kampagner. Der er altså IKKE tale om et standardkursus, men et kursus der direkte handler om at starte dig om med annoncering af dine produkter på webshoppen. Og når du har gennemført kurset, er du klar til selv at køre videre med dine shopping annoncer.
Du er eneste deltager på kurset, så det bliver målrettet til dit behov. Vi afholder kurset via Skype af to omgange (se detaljer nedenfor). Derfor skal du ikke bruge tid på transport, du skal ikke hive en hel dag ud af kalenderen - og det er 100 % Corona-sikkert!
Hvad er Google Shopping Ads?
Herunder ser du et eksempel på Google Shopping Ads.
Det fungerer på den måde, at Google en gang i døgnet automatisk henter oplysninger om dine produkter i webshoppen via et såkaldt ”feed”. I udgangspunkt trækker Google altså oplysninger ud om alle dine produkter – bl.a. produktbillede, produktnavn, pris og lagerstatus (på lager eller ej). Annoncerne opbygges automatisk af Googles Shopping Ads system og dine annoncer vil derefter blive vist, når en bruger søger på en produkttype, som du sælger i din webshop.
Hvad indeholder kurset?
1. Opsætning
Det er en teknisk opgave, som kun skal udføres én gang inden opstarten. Det handler i korthed om opsætning af det såkaldte ”feed”, som vi omtaler ovenfor. Afhængigt af dit webshopsystem, skal det udføres på forskellig måde. Måske kræver det en app, men kontakt os evt. første for info om dette.
Da det er en ret teknisk process udfører vi det for dig. Efter opsætningen skal det godkendes manuelt af Google’s team, så der går typisk nogle dage inden det er køreklart og vi kan begynde på kurset. Vi kontakter dig for at aftale starttidspunkt for kurset.
2. Opbygning af dine annoncekampagner
Her gennemgår vi opbygningen af dine kampagner herunder budgivning, opdeling i grupper, deaktivering af produkter etc.
Varighed: Typisk 1, max 2 timer
3. Optimering
Her kigger vi på hvordan du løbende optimerer din kampagne, så du får det bedste udbytte. Det er nødvendigt at dine annoncer har kørt i et stykke tid, inden vi tager fat på denne proces. Det skyldes at vi skal se hvilke annoncer der vises, hvilke der giver klik og hvor vi skal sætte ind med optimeringen.
Dette indebærer også tips til ændringer i webshoppen, som kan have positiv betydning for dine annoncers effektivitet.
Vi aftaler hvilket tidspunkt vi skal tage fat på denne proces, men det kan typisk være 3-5 hverdage efter vi har gennemført punkt 2.
Varighed: Typisk 1, max 2 timer.
Spar mange penge på dine Shopping Ads!
Når vi har opsat dine shoppingkampagner og du har gennemført kurset, kan du klare dig selv fremover.
Det betyder, at du sparer det månedlige beløb, som du ellers skulle betale til os – eller et andet bureau – for løbende optimering og udbygning af dine kampagner. Det kan blive til rigtigt mange penge på f.eks. bare ét år – penge som du i stedet kan vælge at bruge til betaling for klik, så du får endnu flere kvalitetsbesøg ind på din webshop!
Du betaler per klik. Hver gang en bruger klikker på en af dine annoncer, sendes han ind på dit produkt i webshoppen. Du betaler et beløb direkte til Google for hver gang dette sker – den såkaldte klikpris.
Beløbet afhænger af en lang række faktorer, men kan måske være DKK 1,00 eller DKK 3,00 – eller måske DKK 5, 00. Men det afhænger rigtigt meget af, om dine annoncer er optimerede eller ej. Og det lærer du på kurset her!
I Shopping Ads systemet definerer du hvor meget du maksimalt vil bruge per dag på dine annoncer. I princippet bestemmer du selv, hvor meget det skal være. Dog bør det stå i forhold til antal produkter du annoncerer for, konkurrenceforhold og andet – men alt dette kommer vi ind på i løbet af kurset. Men et udgangspunkt kan f.eks. være DKK 100,- pr dag. Du binder dig ikke til en bestemt periode – du kan altid stoppe annonceringen eller sætte den på prøve i en periode.
Skal jeg betale noget til SiteWise?
Nej. Du skal kun betale for kurset til os. Og selvfølgelig hvis du senere ønsker vores assistance, men det bestemmer du selv.
Din underviser på kurset er Per H. Jørgensen, indehaver af SiteWise. Per har over 15 års undervisningserfaring og han har arbejdet med Google Ads for kunder i over 10 år.
LukVi gennemfører kurset online via Skype. Vi aftaler tidspunkter i tlf eller via mail og underviseren ringer dig op på de aftalte tidspunkter.
I løbet af kurset bruger vi bla. funktionen ”Deling af skærm” i Skype, hvor du kan se, hvad der foregår på underviserens skærm. På den måde kan underviseren vise dig, hvordan du kan lave de forskellige opsætninger og optimeringer på din kampagne i Google Ads systemet.
På samme måde vil vi undervejs kigge sammen på din skærm, så du selv kommer i gang med at arbejde med systemet under underviserens vejledning.
Praktiske informationer
Hvor?
Vi gennemfører kurset via Skype. Du er eneste deltager, så du får fuld opmærksomhed og kan selvfølgelig stille spørgsmål undervejs.
Hvornår?
Vi aftaler tidspunkt for punkt 2 og 3, når vi har færdiggjort opsætningen. Men på hverdage, formiddag eller eftermiddag, max 2 timer per gang.
Pris?
Samlet pris for punkt 1, 2 og 3 er DKK 4.995,- + moms. Betales forud ved bestilling af kurset - vi fremsender faktura.