Skip to content

Konverteringsoptimering

Processen med at øge omsætningen i din webshop kaldes konverteringsoptimering.

I praksis handler det om at optimere din webshop på en række punkter – f.eks. designændringer, der fører til mere overskuelighed, ændring af menu-struktur, eliminering af tvivl hos kunden, trimning af indkøbskurven og check-out samt en række andre tilpasninger.

Alle de ovennævnte optimeringer er noget vi udfører på din webshop. Men der vil altid være en tæt sammenhæng mellem den trafik du får – kvaliteten og mængden – og antallet af salg i din webshop. Derfor er det vigtigt også at kigge nærmere på denne del i forbindelse med effektiv konverteringsoptimering.

Vil du sælge mere i din webshop? Læs mere her..

…eller kontakt Per allerede nu på tlf. 2381 6900 eller email: info@sitewise.dk 

Hvorfor er en optimeret mobilversion så vigtig?

  • Fordi Google udelukkende kigger på din mobilversion for at fastslå, hvilken position din webshop og undersiderne skal have i søgeresultatet.
  • Fordi typisk mere end 50% af besøgene på en webshop sker med en mobil!

Desktop versionen er dog også vigtig. Der er stadig mange brugere som benytter en PC, når de køber online. Og rigtigt mange undersøger markedet på deres mobil – og afslutter senere købet på deres PC.

Men mobilen skal have førsteprioritet (Google kalder det ”Mobile-first”), både pga. Google’ s prioritering, men også fordi den allerede har førsteprioritet hos dine kunder. Og fordi den vil få højere og højere prioritet fremover.

Hvorfor skal du fokusere på Google?

  • Fordi de købeklare brugere kommer fra Google og er mere parate til at lægge en ordre end brugere fra andre medier!
     
  • Fordi du med Google Ads eller en målrettet SEO indsats kan tiltrække de mest købeklare brugere. Vi kan tilbyde at køre både Ads og SEO for dig – eller vi kan undervise dig, så du selv kan gå i gang!