Hvis du har en webshop, er det vigtigt at denne kan blive fundet via søgemaskinen Google. Søgemaskineoptimering (SEO) er en process der sikrer at netop din webshop vises som en af de øverste på Google, når internetbrugere søger efter de produkter, du tilbyder.
Hvorfor er det så vigtigt med søgemaskineoptimering?
Langt over 80% af alle besøg på hjemmesider kommer fra søgemaskinerne – især fra Google. Hvis ikke din hjemmeside dukker op på Google, går du derfor glip af en lang række besøg, som ellers kunne resultere i et salg. Det er derfor vigtigt at du bruger ressourcer på søgemaskineoptimering – enten ved at du selv udfører det, eller ved at du får en ekstern partner til at udføre det for dig.
Hvordan udføres søgemaskineoptimering?
Man kan generelt dele det op i “on-site” og “off-site” tiltag.
“On-site” vil sige de ting der kan tilpasses på din egen webshop. Her er der tale om at tilpasse dine tekster, dine “titles”, dine “meta-tags”, dine billeder, samt en række andre tekniske ting, som handler om din menu-struktur, din link-struktur, dine filnavne, sikring af at du ikke får “duplicate content” – og meget mere.
“Off-site” tiltag handler om det begreb der kaldes for “link-building”. Google’s filosofi er som følger: Hvis der er mange links til din hjemmeside fra andre hjemmesider, må det være fordi din hjemmeside er interessant. Bemærk, at det er links IND til din hjemmeside, vi taler om – ikke links UD fra din hjemmeside til andre hjemmeside.
Så link-building handler om at skaffe links fra andre hjemmesider ind til din hjemmeside. Det kan være et meget stort og tidskrævende arbejde, men det er også her (sammen med dine on-site tiltag) at SEO virkelig kan gøre en forskel.
Kontakt os nu hør mere – ring til Per på +45 2381 6900 eller send en email på info@sitewise.dk!